måndag 1 november 2010

Filmtajm

 
Se hela bilden
I onsdags träffade vi fyra av killarna för att se på filmen; Jalla, Jalla! Alla hade redan sett den, men tyckte den var helt okej att se igen. Så vi satt där & åt popcorn & drack cola & skrattade. För visst är den rolig! Men ändå inte, eller jo den är rolig om man kan skratta åt det. Till viss del är den sann, den är baserad på hur verkligheten ser ut för en del. Det är ett svårt ämne för en del av oss, men ett välbehövligt ämne att diskutera; får man bli kär i vem man vill? Är det okej att bli kär i en tjej från ett annat land än mitt eget? Eller är det okej att bli kär i en person av samma kön som mig? Kommer de, min familj, min pappa, mina kompisar, mina nära & kära att acceptera mig då? Vart står jag själv i denna fråga, skulle jag acceptera om min bror blev kär i en tjej från ett främmande land, med främmande kulturer eller skulle jag acceptera om min bästa kompis blev kär i en person av samma kön? För skulle filmen vara lika rolig om den handlade om mig själv ellerskrattar jag för att det handlar om någon annan?

 

Det är livsviktiga frågor att fundera över!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar