måndag 11 oktober 2010

Vilka är vi!




Vi som jobbar med riba är:


Therése 29 år. Jag är tillsammans med Linda projektledare för riba. Jag har tidigare också jobbat som boendestödjare för ensamkommande barn. Jag är utbildad Beteendevetare och har en magisterexamen i sociologi. Min inriktning under studietiden har varit integrationsfrågor, mångkultur och genusfrågor, särskilt riktat mot barn och unga.


Linda 30 år. Jag är utbildad Beteendevetare med magisterexamen i sociologi. Jag har alltid varit intresserad av mänskliga rättigheter, men framförallt brinner jag för barns rättigheter. Mötet mellan människor har alltid fascinerat mig och därför blev valet av min inriktning under studietiden självklar; jag ville fördjupa mig i integration och genusfrågor. För mig är det oerhört stora, viktiga frågor men även svåra frågor som vi inte får vara rädda att diskutera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar